VE ZKRATCE
VE ZKRATCE
Manupackaging, dříve známá pod názvem Manuli Stretch, jako první společnost v Evropě vyvinula průtažné strečové fólie. Přes více než 50 let vyrábí řadu vysoce kvalitních obalových materiálů.
Manupackaging nyní vyrábí a distribuuje do více, jak 65 zemí, 100% recyklovatelné strečové fólie z LLDPE (lineárního nízko-hustotního polyetylénu) na balení palet, stretchhood fólie, zemědělské strečové fólie a v neposlední řadě i CAST polypropylen (C.P.P.).
Manupackaging má zaběhlou organizaci globální distribuce napříč svými 13 pobočkami. Společnost má výrobní závody v Německu, Brazílii, Argentině a Británii.
V zemích, jako je Německo, Itálie, Rusko, Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovensko, Chile a Ukrajina, má svá vlastní obchodní zastoupení. V ostatních zemích Manupackaging využívá nezávislých prodejních zástupců tak, aby mohla své zákazníky obsluhovat téměř po celém světě.
Dnes má firma pobočky ve 13 lokalitách (včetně vlastních distribucí), s celkovou zastavěnou plochou více než 75 000 m²
Největší výrobní závod Manupackaging leží v Schkopau (Leipzig, Německo), v němž sídlí tzv. centrální oddělení výzkumu, vývoje a oddělení péče o zákazníky.
Ve výrobních závodech Manupackaging se fólie vyrábí litou a foukanou technologií.
motto společnosti:
Skupina společností Manuli Family Group se datuje již od roku 1935, kdy Dardanio Manuli v italském Miláně založil podnik vyrábějící gumové pneumatiky, duše do pneumatik, hadice, elektroizolační pásky a elektrické kabely. V prvních letech tohoto podnikání vznikly základy pro řadu budoucích závodů, včetně Manuli Stretch.
Manuli Stretch Group, tj. společnost dnes známá jako Manupackaging, začala roku 1969 jako výrobce polyetylénových (PE) fólií. Tato společnost se jako průkopník tohoto průmyslu stala prvním výrobcem průtažných fólií na palety v Evropě.
Během poloviny 90. let založila Manuli Stretch novou divizi Manuli Distribution, aby dále rozvíjela značku Manuli a podporovala její podnikání v oblasti strečových fólií spolu s rozvojem a distribucí řady balicích produktů. V letech 1993-2007 začala Manuli Distribution s realizací strategie globální expanze, včetně zřízení distribučních společností v osmi evropských zemích.
S pokračujícím růstem v oblasti strečových fólií a potřebou dalších výrobních zařízení zrealizovala společnost Manuli Stretch dva projekty na zelené louce: v roce 1997 – nový výrobní závod – Manuli Stretch Deutschland (Schkopau/Lipsko), a v roce 1998 – Manuli Packaging Argentina SA (Escobar/Buenos Aires).
Podobně jako v projektu evropské expanze, založila Manuli Stretch v roce 2002 společný podnik s brazilským partnerem za účelem prodeje a distribuce produktů firmy Manuli Argentina v Brazílii.
V roce 2007 vznikla pobočka Manuli Stretch Česká republika – dnes Manupackaging Česká republika
V roce 2010 skupina získala většinový podíl ve společnosti Manuli Fitasa, čímž dále upevnila svou pozici na brazilském trhu s pěti distribučními pobočkami, rozmístěnými po celé zemi.
V roce 2011 se Manuli Stretch stala předním výrobcem strečové fólie také v Brazílii a v témže roce založila distribuční pobočku Manuli Chile pro další podporu distribuce produktů firmy Manuli Argentina.
V roce 2012 společnost Manuli Stretch dále rozšířila svou produktovou řadu. Přidala kapacity pro foukané fólie v Německu, pro výrobu vysoce funkčních vícevrstvých stretch hood obalů.
V roce 2014 přidala Nové stroje na výrobu lepících pásek v Argentině.
V roce 2016 společnost Manuli Stretch otevřela nový výrobní závod Stretch Film Manufacturing v původním distribučním centru Manaus (Amazon), Brazílie.
V roce 2016 se společnost Drg Vertrieb sloučila s firmou Manuli Stretch Deutschland s cílem využít potenciálu veškerých možností spolupráce na německém trhu, a to ve všech oblastech průmyslových obalů.
V září 2018 získala Oxy Capital Italia s.r.l. většinový podíl společnosti, nyní pod názvem Manupackaging.
Dnes má skupina 5 výrobních závodů a 11 distribučních provozů, které obsluhují 15 000 zákazníků v 65 zemích.
VIZE
- Nejlepší poskytovatel obalových řešení s důrazem na kvalitu.
MISE
- Vytvářet hodnotu, ziskově a zodpovědně růst díky kvalifikovaným a motivovaným profesionálům, nejmodernějším technologiím a postupům, s cílem upevnit své vedoucí postavení v poskytování ochranných vysoce funkčních průmyslových a zemědělských fólií a obalových řešení, za účelem nejvyšší efektivity
HODNOTY
- Vytváření hodnot: Manupackaging zaujímá přístup k podnikání, který umožní společnosti úspěšně fungovat, inovovat a dosáhnout nejvyššího výkonu udržitelným způsobem
- Kvalita a spolehlivost: Společnost Manupackaging se zavázala dosahovat vynikající kvality a neustálého zlepšování funkčnosti svých produktů. Pro společnost Manupackaging znamená vlastní spolehlivost získání si důvěry zákazníků, a to prostřednictvím technické odbornosti, špičkové výroby, služeb a kvalitních produktů.
- Zřetel na životní prostředí: Společnost Manupackaging věří, že dbát na životní prostředí je základní hodnotou s ohledem na její zaměstnance, zákazníky a komunity, kde působí. Proto se zavázala vytvářet hodnotu pro své zúčastněné strany a zároveň snižovat svůj dopad na životní prostředí.
- Společenská odpovědnost: Manupackaging podporuje přijetí etických postupů a respektování základních lidských práv, jak je uvedeno v Deklaraci MOP o základních principech a právech při práci [1].
[1] Deklarace o základních principech a právech při práci, ILO, 1998.
Manupackaging v souladu se svou politikou přejímá model organizace, řízení a kontroly stanovený vyhláškou 231/2001. Toto rozhodnutí bylo přijato s přesvědčením, že přijetím modelu (bez ohledu na vyhlášku a její obsah, které jsou svou povahou nepovinné a v žádném případě povinné), může společnost zvýšit povědomí mezi těmi, kteří pracují pro společnost a jménem společnosti.
Představenstvo pověřilo funkci vnitřní kontroly dozorčímu a auditnímu orgánu – dozorčímu výboru, který je odpovědný za dohled nad účinností a účelností provozního modelu a za jeho plnou aktuálnost.
Účelem modelu je vybudovat strukturovaný systém s potřebným personálem k provádění požadovaných postupů a kontrolní činnosti, včetně preventivních opatření k odvrácení potenciálních trestných činů předpokládaných vykonávanou vyhláškou.
Základními body modelu je cirkulace předpisů a postupů chování na všech úrovních společnosti a provádění mapování rizikových oblastí společnosti, tj. činností, kde je větší riziko spáchání přestupků.
Pravidla etického kodexu obsažená v tomto modelu mají být přidána k etickému kodexu, který představuje nedílnou součást prvního modelu.
Solidarita a podpora lidem v nesnázích jsou součástí morálních závazků Manupackaging Group, která již léta podporuje sociální iniciativy.
Nejreprezentativnějším příkladem je nadace Manuli Onlus Foundation, kterou v roce 1992 založil Dr. Dardanio Manuli, a od té doby funguje pod vedením paní Cristiny Manuli. Mezi prvními, kteří se zabývali pomocí v domácnosti pro pacienty s Alzheimerovou chorobou, nadace dosud poskytla 200 000 hodin dobrovolné péče specializovaných pracovníků a dobrovolných pomocníků.
Mezi obdržená ocenění patří „Ambrogino Public Merit Award“ od města Milán (2004), Shield of Honor (2006) městské rady za práci vykonávanou v Miláně a okolí po dobu více než deseti let a „Angelo dell‘Anno“ (Anděl roku) za společensky odpovědné služby (2007).
Mezi plány a úspěchy nadace patří také několik mezinárodních projektů: elektrifikace venkovské vesnice Tougouri (Burkina Faso) prostřednictvím podpory Amani Nyayo Onlus, což umožnilo rozvoj sociálně-zdravotního systému, vytvoření soustavy na čerpání vody a akumulačního systému pro civilní a zemědělské využití, odborná školení a zřizování řemeslných laboratoří spolu s večerním osvětlením domů.
V Argentině umožnila spolupráce mezi společností a nadací Marìa de la Esperanza Foundation vybudovat „La Esperanza Centre“ pro zanedbané děti v San Marco Sierras, Còrdoba. Součástí střediska jsou ubytovací zařízení a pracoviště (škola uměleckých řemesel) a farma na domácí produkty, které slouží k údržbě střediska.
Díky svým zásadám, systému řízení, akcím a výsledkům získala společnost Manuli Stretch Deutschland v roce 2019 ocenění EcoVadis CSR „vynikající“.
Bodovací systém CSR Ecovadis měří kvalitu společenské odpovědnosti firmy na základě sedmi základních principů:
- Bodování je založeno na důkazech
- Na průmyslovém odvětví, zemi a na základě velikosti
- Diverzifikaci zdrojů
- Technice
- Hodnocení mezinárodními odborníky na CSR
- Sledovatelnosti a transparentnosti
- Excelenci díky neustálému zlepšování